Askel askeleelta



Liikettä jalkoihin, nauti maisemista, hoida kuntoasi ja vietä aikaa ystävien kanssa – aika lähteä kävelylle! Oletko valmis?


Kävely on osa terveellistä elämäntapaa ja helpoimpia tapoja pysyä hyvässä kunnossa.

 

Minne mennä?

Rannalla: hiekalla kävely on erinomaista liikuntaa, joka
vahvistaa jalkateriä ja pohkeita. Vuorilla: pääset eroon
ylimääräisistä kiloista ja parannat yleiskuntoasi.
Puistossa: todella rentouttavaa, etenkin jos asut isossa
kaupungissa.

Millaiset sukat valitsen

Parhaat sukat on tehty hengittävästä materiaalista. Valitse saumattomat sukat tai sukat, joissa on litteät saumat. Näin ehkäiset rakkojen muodostumista.

 

Oikeat kengät

On tärkeää valita kengät maaston mukaan, niin että pohja vaimentaa iskuja ja kenkä tukee jalkaterää ja nilkkaa riittävästi. Lisäksi kenkien on oltava joustavat ja kengänkantojen tukevat ja mukavat.

 

Muista musiikki

Valitse kävelylenkille mielimusiikkiasi antamaan energiaa.

 

Käytä askelmittaria

Askeleiden laskeminen ja liikunnan määrän seuraaminen voi olla hyödyllistä.

 

Huomio ryhtiin

Pidä pää pystyssä äläkä nojaudu eteenpäin.

 

Hiero jalkojasi

Hiero peukalolla ja sormilla pyörivin liikkein päkiän yli ja käytä enemmän voimaa jalkapohjan ja kantapään alueella. Aloita ylhäältä ja jatka alaspäin ja muista hieroa myös sivut.

 

Virkistä jalkojasi

Nopeavaikutteinen Scholl Fresh Step -jalkasuihke pitää jalat kuivina ja ehkäisee hajua koko päivän.